måndag 12 oktober 2020

tjugoårsdag

 



" När jag blir gammal kanske jag får en annan kropp. Jag kanske inte flyger till himlen. Då får vi ringa flygaren och flygplanet så får de flyga hem mig i min nya kropp. Då får jag kanske skelettmage" 
-Lukas 3 år-
 ❤
 
Födelsedagsmorgon i punkhuset på Roberts.  
Den där lilla ljuvliga ungen som pratade och pratade och aldrig kunde få nog av att fråga saker. Som sprang rakt ut i livet med vidöppna ögon, full av kärlek och tillit. Idag fyller han 20, lika hungrig på livet som då. 
 Grattis till mig som fått vara mamma åt den här sötnosen i tjugo år. Och grattis till honom för tjugo år i livet. Idag blir det kalas hela dagen.
Nybakta bullar, tjugåårspaket och höstaster från trädgården.
När ungen som nyss var en liten knodd
har vuxit upp och lämnar barndom och tonår bakom sig.
 
 

 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar